Kursdato
25/5/50 0:00
Varighet
Etter avtale
Pris
Etter avtale
Språk
Norsk
Format

Om kurset

For å kunne kommunisere bedre med kollegene dine tilbyr vi i Medco dinHMS flere kurs i kommunikasjon. Kursporteføljen vår inneholder alt fra kurs i «den vanskelige
samtalen», coaching og aktiv lytting. Manglende bevissthet og trening innen kommunikasjon har ved gjentatte anledninger vist seg å skape konflikter, noe som kan reduseres med økt kunnskap gjennom våre kurs.

Kunsten å skape et godt arbeidsmiljø og kommunikasjon
Kommunikasjon – hvordan snakker vi egentlig sammen?
Yrkesstolthet.
Ulike roller vi på arbeidsplassen.
Spillereglene i arbeidslivet – rettigheter og plikter.
Felles mål – hva vil være best for bedriften?
Helen Stene, HMS-rådgiver

KONFLIKTHÅNDTERING

Håndtering og forebygging av konflikter på ulike konfliktnivå er kunnskap du får gjennom kurset. Dette omfatter både små og store konflikter hos din virksomhet.

Ulike roller og deres ansvar.
Sentrale saksbehandlingsregler.
Retningslinjene for håndtering av trakassering og konflikter i Arbeidsmiljøloven.
Utviklingsforløp og årsaker til en konflikt.
Forskjellige fremgangsmåter for håndtering: Undersøkelse av fakta, mekling og dialog.

  • Ulike roller og deres ansvar.
  • Sentrale saksbehandlingsregler.
  • Retningslinjene for håndtering av trakassering og konflikter i Arbeidsmiljøloven.
  • Utviklingsforløp og årsaker til en konflikt.
  • Forskjellige fremgangsmåter for håndtering: Undersøkelse av fakta, mekling og dialog.
Små grep, stor forskjell!
"Dårlig kommunikasjon er årsaken til konflikter. Sentralt på dagsorden er hvordan kolleger kan «spille» hverandre gode. Vi gjennomgår enkle endringer som kan resultere i store forskjeller i arbeidshverdagen." Lillianne Ahlstrøm, HMS-rådgiver og bedriftssykepleier

Målgruppe

Verneombud, tillitsvalgte, personer med personalansvar, mellomledere og ikke minst ledere. Forkunnskaper er ikke nødvendig.

Varighet:

Tre timer

Hva vi går gjennom

Økt forståelse for samtlige sider ved trakassering, mobbing og konflikter på arbeidsplassen er formålet med kurset. Metoder for å etablere formålstjenlige løsninger, samt å identifisere kulturer og holdninger som kan resultere i konflikter blir også gjennomgått.

  • Roller og ansvar relatert til konflikter i din virksomhet
  • Erfaringsutveksling og praktiske eksempler
  • Rollespill og gruppeoppgaver
  • Spilleregler og internkontroll-rutiner
  • Retningslinjer og regler som kan unngå konflikter
  • Gruppeoppgaver, diskusjon og forelesning er kursets hovedelementer.

Kursholdere

Meld deg på

Meld deg på her

Form User Icon
Form User Icon
Form User Icon
Form Email Icon
Form Phone Number
Form Phone Number
Ikon av lokasjonspil
Form User Icon
Form User Icon
Ikon av snakkeboble
Eller
Phone Call
02022
Takk, du er nå påmeldt!
Det skjedde en feil!

Kurset er fullt

Vennligst ta kontakt med oss.