Et kvalitetsstempel for fremtiden! Vi i Medco dinHMS er stolte over å kunne fortelle at vår avdeling i Midt-Norge nå er ISO 9001-sertifisert!

Et kvalitetsstempel for fremtiden!

Vi i Medco dinHMS er stolte over å kunne fortelle at vår avdeling i Midt-Norge nå er ISO 9001-sertifisert! Flere deler av konsernet har hatt denne anerkjente sertifiseringen i mange år, men det er ekstra stas at Medco dinHMS Midt-Norge nå kan føye seg inn i rekken. Dette markerer et viktig steg i vår satsning på kvalitet og profesjonalitet – både for våre kunder og våre ansatte.

«Vi har jobbet etter disse retningslinjene i mange år, og nå er det utrolig givende å få et bevis på at det vi gjør, er riktig. Dette er ikke bare en anerkjennelse av arbeidet vi har lagt ned, men også en bekreftelse på at vi leverer tjenester med høy kvalitet. Siden 2018 – og egentlig flere år tidligere – har vi systematisk bygd kvalitetssystemer i tråd med ISO sine krav. Dette bidro til at vi var godt rustet når hele konsernet i Medco dinHMS skulle sertifisere seg», forteller daglig leder i Medco dinHMS Midt-Norge, Elisabeth Hollås Bomo.

Hva er ISO 9001?
ISO 9001 er den internasjonale standarden for kvalitetsledelse. Den stiller tydelige krav til hvordan organisasjoner kan sikre at deres produkter og tjenester oppfyller både kundens forventninger og lovpålagte krav.

Dette er noen av kravene ISO 9001 bygger på;

Systematisk styring av prosesser:
En metodisk tilnærming til hvordan prosesser styres, overvåkes og forbedres.

Forståelse av kundekrav:
Fokus på kundens behov og forventninger for å sikre tilfredshet og leveranser av høy kvalitet.

Klart definerte roller og ansvar:
Sørge for at alle ansatte forstår sine oppgaver og hva som forventes av dem i arbeidet med kvalitet.

Målbare kvalitetsmål:
Etablering av konkrete mål og planer for å styre og måle kontinuerlig forbedring.

ISO 9001 er mer enn bare retningslinjer – det er et verktøy som hjelper organisasjoner med å strukturere, optimalisere og sikre kvalitet i alle deler av virksomheten.

Hvorfor er dette viktig for Medco dinHMS sine kunder?
«Mange av våre kunder stiller krav om at vi er ISO-sertifisert, og det med god grunn. En slik sertifisering er et kvalitetsstempel som garanterer at vi jobber målrettet for å levere tjenester av høyeste kvalitet. For våre kunder betyr det at vi alltid leverer tjenester som oppfyller både deres behov og alle gjeldende lover og forskrifter. Vi har robuste rutiner som sikrer kontinuitet, trygghet og kvalitet i leveransene vår. I tillegg har vi forpliktet oss til kontinuerlig forbedring».

Elisabeth understreker;

«Vi har alltid levert kvalitet, men ISO 9001-sertifiseringen gir kundene våre en ekstra trygghet. Det er et bevis på at vi har på plass gode systemer, rutiner og tjenester som er gjennomtenkte, og at vi følger med på lover og forskrifter»

En trygg hverdag for våre ansatte

Videre forteller Elisabeth at for oss i Medco dinHMS handler ISO 9001 også om å ta vare på de ansatte. Gjennom gode rutiner og et veldefinert system har vi skapt en arbeidsplass der alle medarbeidere kan føle seg trygge og sikre i sin arbeidshverdag. Vi tror på at en systematisk tilnærming til kvalitet ikke bare styrker våre tjenester, men også gir våre ansatte de beste forutsetningene for å gjøre en god jobb.

Veien videre
«ISO 9001-sertifiseringen er en viktig milepæl, men den markerer bare starten på en ny fase. Nå fortsetter vi arbeidet med å utvikle oss og forbedre våre systemer, slik at vi kan møte fremtidens utfordringer – og ikke minst våre kunders behov – på en enda bedre måte. Takk til alle ansatte og samarbeidspartnere som har bidratt på denne reisen. Sammen setter vi standarden for kvalitet i bedriftshelsetjenester», avslutter en stolt Elisabeth Hollås Bomo.

Er du nysgjerrig på hvordan Medco dinHMS kan hjelpe din virksomhet? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!

Relaterte artikler